خانه / اخبار / اخبار دارالفکر / مشارکت در بخش نظرات دارالفکر

مشارکت در بخش نظرات دارالفکر

به حول و قوۀ الهی بخش دارالفکر سایت فردوس الحکمه نیز افتتاح شد. از دوستان تقاضا می شود که نظرات خود را در بارۀ اولین مطلب این قسمت در بخش نظرات همان مطلب اعلام نمایند. توضیحات بیشتر در این باره را می توانید در همان بخش مشاهده نمایید. در ضمن بخش ارسال شبهات نیز در سمت راست صفحات بخش دارالفکر قابل مشاهده می باشد. می توانید سوالات و شبهات خود را در آن قسمت مطرح نمایید.

 

mosahebe

5 نظر

  1. ممنون از زحماتتون موفق باشید

  2. سلام
    آیا طب مدرن و مادی حال حاضر نقاط مثبتی هم داره؟ اگه داره چجوری باید از این نقاط مثبت استفاده کرد تا بتونیم طب با مبنای اسلامی خودمون رو دوباره بنا کنیم؟

    • فردوس الحکمه

      سلام … این نظر را باید در بخش ارسال شبهات مطرح می کردید. نظر شما به آن بخش منتقل می گردد.

  3. با سلام
    برخی از عزیزان که اعتقاد به طب اسلامی دارند می گویند که طب های دیگر مانند طب یونانی و ایرانی مانند ادیانی که در آنها بوده تحریف شده اند و شاهد مثالی که می آورند مثلا بحث های مفصلی است که قانون بوعلی و کتب دیگر که برگرفته از طب یونانی در مورد مشروبات و خمر کرده اند.
    و البته دلیل دیگری که هست اینکه طب چیزی فرای دین نیست. یعنی دین آمده برای سعادت دنیوی و اخروی انسانها. از جمله چیزهایی که این سعادت را تأمین می کند طبابت و حفظ سلامت بدن است. بنابراین جزئی از دین است.
    بنابراین در طب نیز باید به روایات مراجعه نمود و با اصولی که در علم اصول، رجال و درایه هست به کشف قوانین طبیپرداخته شود. البته طب های دیگر توسط اسلام رد نشده اند ولی این طب طبی است که تحریف نشده و از باب عوارض آن مطمئن تریم که کمترین عوارض را دارد و در اولویت قرار دارد.
    مشکل این دیدگاه چیست؟

    • فردوس الحکمه

      سلام علیکم … این مطلب را باید در قسمت ارسال شبهات مطرح می کردید. به هر حال بنده به آنجا منتقل می کنم.