خانه / دسته‌بندی نشده / ارسال سؤالات و شبهات – دارالفکر

ارسال سؤالات و شبهات – دارالفکر

بسم الله الرحمن الرحیم

ersal2

در قسمت نظرات این بخش، می توانید سوالات و شبهات و ابهاماتی را که مناسب طرح در بخش دارالفکر فردوس الحکمه می دانید مطرح نمایید.

14 نظر

  1. سلام
    آیا ساختار سلولی بدن انسان و به طور کلی ساختار مولکولی و اتمی جهان از نظر ما پذیرفته است؟ اگر نیست چگونه میتونیم ردش کنیم؟ مسائلی که با همین مبانی قابل توجیه هست چی میشن؟ لطفا توضیح کلی بفرمایید.

  2. با سلام
    سوال من اینکه با توجه به احادیث خوردن زیاد گوشت نهی شده و داریم که «معده خود را گورستان حیوانات نکنید» و از طرفی گفته شده بیش از 40 روز نمیتوان از گوشت نخورد می خواستم دلیل طبی این قضیه را کامل شرح دهید که اگر بیش از 40 روز گوشت نخورد چه اتفاقی برای انسان می افتد؟

  3. به نام خدا
    سلام
    در صفرای زنگاری گفته شده که از صفرای سوخته محترق هست ایا در این صفرا فقط صفراس سوخته به تنهایی شرکت دارد یا این که خلط دیگری هم اضافه می شود؟
    و جایگاه این اخلاط در کجا قرار دارد ایا مانند صفرا در کیسه زهره قرار دارد یا این که بعد از تولد با توجه به محل به وجود امدن در ان جایگاه پخش می شود؟

  4. باعرض سلام

    ظاهرا اینگونه که از صحبت اساتید مشخص است درس علم العلاج تدریس نخواهدشد,طب نظری بدون طب عملی چه کاربردی میتواند داشته باشد,واقعیت امیدم ناامید شد.

    • فردوس الحکمه

      سلام … بنده این موضوع را خدمت استاد مسعود فخاری عرض کردم. گفتند که ورود به بحث علاج نیاز به مقدماتی دارد که اصلا هنوز ورودی به آن ها نداشته ایم و یا ورود بسیار ابتدایی داشته ایم. مثلا علم تشریح بطور مفصل و کامل نیاز است که هنوز میسر نشده است و همچنین قبل از علم العلاج باید اصول حفظ الصحه آموزش داده شود که الان در دستور کار فردوس الحکمه هست اما به هر حال تا این زمان تدریس نشده است. اگر این مقدمات به درستی آموخته شوند و شرایط دیگری نیز احراز شود می توان به علم العلاج ورود کرد و در غیر اینصورت مشکلات جدی ممکن است به بار آید. آقای فخاری گفتند که این موضوع که شما فرمودید میتواند موضوع مناسبی برای طرح در دارالفکر باشد. اگر خدا بخواهد شاید در ادامه به صورت مبسوط در دارالفکر به آن بپردازیم.

  5. سلام
    آیا طب مدرن و مادی حال حاضر نقاط مثبتی هم داره؟ اگه داره چجوری باید از این نقاط مثبت استفاده کرد تا بتونیم طب با مبنای اسلامی خودمون رو دوباره بنا کنیم؟

  6. با سلام
    برخی از عزیزان که اعتقاد به طب اسلامی دارند می گویند که طب های دیگر مانند طب یونانی و ایرانی مانند ادیانی که در آنها بوده تحریف شده اند و شاهد مثالی که می آورند مثلا بحث های مفصلی است که قانون بوعلی و کتب دیگر که برگرفته از طب یونانی در مورد مشروبات و خمر کرده اند.
    و البته دلیل دیگری که هست اینکه طب چیزی فرای دین نیست. یعنی دین آمده برای سعادت دنیوی و اخروی انسانها. از جمله چیزهایی که این سعادت را تأمین می کند طبابت و حفظ سلامت بدن است. بنابراین جزئی از دین است.
    بنابراین در طب نیز باید به روایات مراجعه نمود و با اصولی که در علم اصول، رجال و درایه هست به کشف قوانین طبیپرداخته شود. البته طب های دیگر توسط اسلام رد نشده اند ولی این طب طبی است که تحریف نشده و از باب عوارض آن مطمئن تریم که کمترین عوارض را دارد و در اولویت قرار دارد.
    مشکل این دیدگاه چیست؟

    • فردوس الحکمه

      سلام … سوالاتی از این دست مورد توجه فردوس الحکمه قرار داشته و ان شاء الله در دارالفکر مطرح خواهند شد. با تشکر از نظر شما

  7. سلام و عرض خسته نباشید دارم خدمت تمام اساتید و زحمت کشان این مجموعه.
    من می خواستم کتاب رساله غیاثیه رو تهیه کرده و همراه کلیپ ها از آن نیز استفاده کنم ، من از آ.ش مزاحمتون شدم چون در اینجا من نتوانستم آن کتاب را تهیه کنم ، می توانید راهنمائئ کنید ؟؟
    یاعلی

    • فردوس الحکمه

      سلام … رساله غیاثیه فعلا چاپ نمی شود. ان شاء الله بعدا متن آن توسط فردوس الحکمه بازبینی می شود و در سایت قرار میگیرد.

  8. سلام از پریشب که با این سایت اتفاقی آشنا شدم یه لحظه از فکر شما بیرون نمیام خدا خیرتون بده کار خیلی بزرگی رو شروع کردید.فقط تقاضا داشتم از دیگر اساتید طب سنتی مثل دکتر خیراندیش و شاگردان این بزرگوار هم استفاده کنید و ارتباط قویتری داشته باشید چون ما اگه بخوایم زودتر و بهتر نتیجه بگیریم باید تشکیلاتی کار کنیم و توی بخش های دیگه مثل حجامت زالو فصدو…. هم تدریس کنید و ما دانش آموزان بتونیم بلکه ما بچه حزب اللهی ها و همه دوستداران طب اسلامی ایرانی بتونیم زمینه ساز ظهور باشیم و پا به عرصه ی جنبش نرم افزاری مد نظر رهبری توی طب بزاریم و ان شالله اول بیمارستان های طبی رو طراحی کنیم و بعدش کاری کنیم که تعداد بیمارستان ها به کمترین حد خودشون برسند و هر مسلمانی طبیب خودش بشود .و یک برنامه مدون طراحی کنید تا هرکس خواست وارد این طب بشه بدونه از کجا شروع کنه به چی فکر کنه تا رابطه خودش رو با علم طب امامان معصوم به طور خاص و علمای قدیم و علم غربی جدید بدونه و همچنین ارتباط خودش رو با تکنولوژی پزشکی مشخص کنه لطفا تیم رسانه ای تون رو قوی تر کنید چون به نظرم خیلی ها از کارهای شما بی خبرن.دوستون دارم. روی کمک من حساب کنید ان شالله.یازهرا(س)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *